معاونت پژوهش و فناوری
 
EnAr ورود 0

برگزاری رویداد ایده برتر

برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت محیط زیست ویژه دانش آموزان

مسابقه ایده برتر با محوریت محیط زیست ویژه دانش آموزان توسط مرکز رشد دانشگاه هرمزگان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان با حضور پرشور دانش آموزان در مجتمع بصیرت دانشگاه هرمزگان برگزارشد.

محيط زيست و منابع طبيعي به عنوان بستر توسعه پايدار، پشتوانه حيات طبيعي و ميراث فرهنگي جامعه انساني به شمار مي روند. رشد فزاينده جمعيت، ضرورت دسترسي به خدمت هاي شغل جايگزين، کمبود منابع و فقدان الگوي کارآمد توسعه موجبات فشار بيش از حد بر محيط زيست و منابع طبيعي تجديد شونده گشته است. امروزه تخريب محيط زيست و منابع طبيعي به عنوان يک معضل جهاني فکر برنامه ريزان و سياست گذاران را به خود جلب نموده است، و البته روند تخريب محيط زيست و منابع طبيعي کشور ما هم از اين قاعده مستثني نيست. با توجه به اين که آموزش يک سرمايه گذاري پر بازده در فرآيند توسعه به ويژه توسعه پايدار به حساب مي آيد و از طرفي براي ايجاد تغيير و تحول به منظور جلوگيري از تخريب محيط زيست و منابع طبيعي تجديد شونده يکي از عوامل تسريع کننده مهم، آموزش عمومي به ويژه آموزش دانش آموزان است، لذا اين امر زماني تحقق مي يابد که آموزش متناسب با ميزان آگاهي و منطبق با شرايط خاص، همراه با بازدهي و کارآيي معقول باشد.

مرکز رشد دانشگاه هرمزگان با توجه به وجود ظرفیت ‌های بسیار زیست محیطی در استان با برگزاری مسابقه ها و رویدادهای رقابتی و استارت اپ ها درصدد شناسایی ظرفیت های خلاق و نهفته در محیط زیست می باشد و با کمک این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خدادادی در جهت رسیدن به اقتصاد قوی بر پایه اقتصاد سبز و محیط ‌زیستی حرکت می کند.

دراین راستا برابر برنامه ریزي بعمل آمده مسابقه ایده برتر با محوریت محیط زیست ویژه دانش آموزان در روز سه شنبه مورخ 27 آذرماه سال 1397توسط مرکز رشد دانشگاه هرمزگان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان با حضور پرشور دانش آموزان در مجتمع بصیرت دانشگاه هرمزگان برگزارشد.

در افتتاحیه این رویداد که با تلاوت آیاتی چند از قران کریم و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید ابتدا آقای دکتر میرزایی مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان ضمن خیر مقدم به حاضرین سخنانی در خصوص برگزاری این رویداد و اهمیت محیط زیست ایراد نمودند در ادامه جناب آقای مهندس محوری معاون محترم اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در خصوص وظایف و اهداف اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و ورود مراکز علمی به ظرفیت های سازمان متبوع خود سخنرانی کردند.

در این مسابقه 36 ایده دریافت شد که پس از داوری اولیه  17 طرح به مرحله نهایی راه یافتند و ایده پردازان به نوبت با حضور داوران به ارائه ایده خود پرداختند.

این مسابقه در یک مرحله برگزار شد که در این مرحله بعد از ظهر روز سه شنبه 1397/9/27 از ساعت 15-19 ایده پردازان ایده های خود را در قالب فایل پاورپوینت ارائه کردند و پس از داوری و انتخاب 3 ایده توسط داوران معرفی شد.

ایده های برتر:

مقام نخست: طرح " فرهنگ سازی جهت محافظت از خرس سیاه"، مریم مهران پور (برنده جایزه: 5/000/000ریال)

مقام دوم: طرح "اپلیکیشن موبایل جهت اعلام نشتی گاز سیستم خنک کننده"، سیده مریم حسینی زیارتی(برنده جایزه: 3/000/000 ریال)

مقام سوم: طرح "شکارچی آلودگی نفت"، امیر حسین دیوارگر(برنده جایزه: 2/000/000 ریال)

 

0   0
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 670