دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی
 
EnAr

هفته محیط زیست

پیام مدیر محترم گروه مهندسی منابع طبیعی در خصوص هفته محیط زیست

 

 

 

 

بیانیه روز جهانی محیط زیست گروه مهندسی منابع طبیعی دانشگاه هرمزگان در روز ۱۵ خردادماه 1401 صادر گردید. روابط عمومی این دانشکده با صدور این بیانیه از تمامی مسئولان و فعالان حوزه‌ی محیط زیست و تمامی مردم می‌خواهد که با انجام اقدامات عملی و تدوین راهکارهای اجرایی برای مسائل و مشکلات محیط زیست در ایران و کشورهای منطقه و حوزه بین الملل، راه حل های موثر و عاجل را به کار بندند.

تنها یک زمین

پانزدهم خرداد یا پنجم ژوئن مصادف است با روز جهانی محیط زیست . شعار امسال روز جهانی محيط زيست؛ ” تنها یک زمین”  اعلام شده است. اهمیت این روز، فارغ از هرگونه شعارزدگی، باید به اولویت اول تصمیم‌گیری‌های ملی و بین المللی تبدیل گردد. برگزاری نشست‌های تخصصی و جلسات هم اندیشی برای درک شرایط پیچیده محیط زیست و مسائل کلان بین المللی و منطقه‌ای حال حاضر بسیار ضروری بنظر می‌‌رسد. مخاطرات عدیده زیست محیطی در عرصه‌ی ملی و بین المللی گردو غبار، خشک شدن تالاب‌ها، تخریب جنگل‌ها و مراتع، خشکسالی و سیلاب، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری و تغییر اقلیم پیامد بی‌توجهی بشر به زمین، مادر انسان است.

روابط عمومی این دانشکده با صدور این بیانیه از تمامی مسئولان و فعالان حوزه‌ی محیط زیست، دانشگاهیان و تمامی مردم می‌خواهد که با انجام اقدامات عملی و تدوین راهکارهای اجرایی برای مسائل و مشکلات محیط زیست در ایران و کشورهای منطقه و حوزه بین الملل، راه حل های موثر و عاجل را به کار بندند.

 

زمین برای بقای خود به دست ها، اندیشه ها و اراده های راسخ ما نیاز دارد زمین ما، زیستگاه ما، آینده ماحمایت از محیط زیست و درختان و طبیعت وظیفه انسانی ماست.

هفته‌ی محیط زیست گرامی باد

 

0   0
بازدید امروز: 4    بازدید کل: 1340
captcha